Przez lata pracy w branży, rozwiązując realne problemy i otwierając kolejne placówki stworzyliśmy zespół profesjonalistów, którzy są skarbnicą wiedzy w swoich dziedzinach. W szczególności podczas zakładania przedszkola. 

Poznaj nasz zespół:

Adam Harasimowicz - Założyciel

Przedsiębiorca działający od dziesięciu lat na rynku przedszkoli publicznych oraz niepublicznych w Krakowie. Założyciel i właściciel sieci przedszkoli „Mali Artyści” oraz szkoły podstawowej im. św. Joanny Molli. Wieloletni dyrektor pierwszego w sieci przedszkola „Mali Artyści” oraz Szkoły Podstawowej.

„W trakcie swojej kariery związanej z zakładaniem i prowadzeniem przedszkoli (w sumie założyłem ich do tej pory siedem – wszystkie z sukcesem) oraz szkoły podstawowej, a także przyglądając się działaniom swoich przyjaciół i znajomych w tej dziedzinie wiem na pewno, że to świetny biznes i fascynująca inwestycja prowadząca albo do szczęścia finansowego albo gigantycznego kredytu i poczucia klęski na lata.
Wiem również i sam tego doświadczyłem wiele razy, że wiedza i doświadczenie w tej dziedzinie pozwala wykorzystać pełnię możliwości w tym biznesie i uchronić się od ogromnych wpadek. Z kolei brak tej wiedzy doprowadził do klęski, a nawet bankructwa naprawdę wielu – dopiero rozpoczynających przygodę z założeniem własnego przedszkola jak i doświadczonych właścicieli sieci przedszkoli.
Zapraszam do skorzystania z mojej wiedzy i wniosków z tych wszystkich lat. Sam, jeśli miałbym taką możliwość dziesięć lat temu, zakładając swoje pierwsze przedszkole, skorzystałbym z wiedzy i doświadczeń oraz sukcesów i błędów innych. Teraz widzę jak dużo pracy i czasu, a także pieniędzy mógłbym przez to zaoszczędzić.”

Rzeczoznawca
ds. przeciwpożarowych

Każdy, kto otwierał swoje nowe przedszkole wie, że znajomość przepisów przeciwpożarowych jest niezbędna. Nie chodzi najpierw o ich spełnienie, ale o ich zastosowanie w konkretnych przypadkach, które podlegają ocenie.

Przykład z życia „co mogę zyskać, wiedząc”:
Otwierając jedną z placówek, chcąc uniknąć niespodzianek w tak ogromnej inwestycji, skierowałem architekta z projektem, do zatwierdzenia przez rzeczoznawcę małopolskiego ds. przeciwpożarowych. Podczas zatwierdzenia, okazało się, że lokal nie spełnia warunków przeciwpożarowych, co było dla mnie zaskoczeniem. Powstał rozłam opinii mojego byłego już architekta i rzeczoznawcy. Architekt powinien był znać wszystkie obowiązujące przepisy, okazało się jednak, że tak nie jest. Jego błąd naraził mnie na koszty, które nie były brane pod uwagę podczas planowania tej inwestycji. Propozycja zmian rzeczoznawcy, które miały przystosować lokal tak, aby spełniał wymagania opiewała na dodatkowe 120 tys. złotych ( w roku 2015). Rzeczoznawca projekt zmian wycenił na 20-30 tys. zł i należało na niego oczekiwać około pół roku. Jeden błąd kosztować mógł 150 tys. zł i półroczne opóźnienie w realizacji inwestycji.
Na szczęście dla mnie, z pomocą przyszedł ekspert, który wytyczył nowy tor zmian w lokalu. Całość zamknęła się w kwocie 4 tys. zł. Placówka została odebrana po trzech tygodniach i działa do tej pory. Jest to przykład, jak dobrze znając przepisy w tej dziedzinie można je wykorzystać i dużo zaoszczędzić, a także uniknąć wielu godzin stresu.

Rzeczoznawca ds. sanitarno-epidemiologicznych

Nie mylą się ci, którzy twierdzą że sprawy sanitarne w przedszkolach są szerokim i trudnym zagadnieniem. Mimo naprawdę dobrej znajomości przepisów, można podczas obowiązkowego odbioru (nawet nowopowstałego) lokalu przeznaczonego pod działalność przedszkola dowiedzieć się, że został on źle zaprojektowany i należy dokonać przebudowy.

Przykład z życia:
Taka sytuacja przydarzyła się w nowym budynku, który został przystosowany na etapie projektu, przez innego rzeczoznawcę, przed rozpoczęciem budowy. Pewna pani otwierała swoje nowe przedszkole w Krakowie, w domku jednorodzinnym, który został przeprojektowany dla celów prowadzenia przedszkola. Wydała na ten cel swoje oszczędności oraz wzięła kredyt. Przezornie skorzystała z pomocy specjalisty – między innymi rzeczoznawcy ds. sanitarno-epidemiologicznych. Niestety podczas odbioru okazało się, że rzeczoznawca nie dokształcił się w zakresie nowych przepisów z ostatniego roku. W roku tym nastąpiły pewne zmiany, w związku z którymi jej projekt nie powinien zostać zatwierdzony. Na etapie projektowania można było rozwiązać tą kwestię szybko i bezproblemowo. Koszty przedsiębiorcy niwelujące to niedopatrzenie: 80 tys zł przebudowy ścian działowych oraz kuchni, 2 miesiące „przestoju” w odbiorze lokalu.

Architekt

Księgowy

Dyrektorzy Placówek

Prawnik
specjalizujący się w sprawach przedszkoli niepublicznych i interpretacją przepisów prawnych

Prawnik
specjalizujący się w sprawach nieruchomości

Prawnik
specjalizujący się w sprawach umów o pracę oraz z umów z rodzicami

Sprawdzona firma budowlana

Co możesz zyskać współpracując z nami?

Odpowiednie wykorzystanie pracy zatrudnionych osób

Czy wiesz, że odpowiednio układając obowiązki oraz czas pracy kadry, a także wykorzystując indywidualny potencjał każdego pracownika można wiele zaoszczędzić? Na przykład na zbędnych etatach, które wydawały się na początku konieczne.

Większy zysk i duże oszczędności

W przeciągu pierwszych 18 miesięcy funkcjonowania przedszkola (przy średnim przedszkolu dla 50 dzieci) może to być kwota kilkuset tysięcy złotych, często przekraczająca kwotę pół miliona złotych. Początek jest krytycznym momentem prowadzenia przedszkola. Przy większych placówkach, kwoty oczywiście rosną.
Brzmi to bardzo optymistycznie, ale porównując działanie naszych pierwszych przedszkoli z tymi, które rozpoczęły działalność chociażby z początkiem 2020 roku, tak właśnie można określić to, co można zyskać wykorzystując wiedzę i doświadczenie

Pozyskanie dotacji

Przejęcie przez nas odpowiedzialności wynikających z wydatkowania dotacji pochodzących z subwencji oświatowych, a także jej corocznego pozyskiwania.
Kwestie związane z dotacją wynikającej z Ustawy Finansowanie Zadań Oświatowych oraz innymi dochodami przedszkola przedstawiamy w zakładce Biznesplan

Spokój przez cały okres trwania franczyzy
Dobór odpowiedniej i wykwalifikowanej kadry
Doświadczonego dyrektora i menedżera

Oto realne korzyści jakie wynikają ze współpracy z nami:

Większe zainteresowanie klientów sprawdzoną marką przedszkola, która prowadzi więcej niż jedną placówkę
Dostęp do wypracowanych przez lata strategii dotarcia do klientów – w tym przypadku rodziców dzieci w wieku przedszkolnym
Dostęp do zbioru wszystkich niezbędnych procedur oraz dokumentów, ułatwiających prowadzenie przedszkola
Korzystanie z wypracowanych przez nas efektywnych i szybkich sposobów przeprowadzania kwestii związanych z  biurokracją – w tym ustaw i rozporządzeń MEN

Początek działalności, to nie koniec Twojego sukcesu!

Wszystkie procedury i dokumenty są przez Nas regularnie weryfikowane i modyfikowane na okoliczność powstawania nowych przepisów lub zmian. W praktyce – zdejmuje to z Ciebie odpowiedzialność za śledzenie zmian w prawie i rozporządzeniach, a także tworzenia metod reagowania na nie. Będziesz na bieżąco informowany przez naszych ekspertów o wszystkich zmianach i uzyskasz pomoc w ich wprowadzeniu.

Jak założyć przedszkole?

1

Rozpoczęcie współpracy

Aby rozpocząć współpracę, najpierw zastanów się nad zakresem naszych wspólnych działań, a następnie skontaktuj się z nami. Czy wiesz jak trudne jest w rzeczywistości poruszanie się w gąszczu kwestii prawnych i spełniania obowiązków przed Urzędem Miasta, Sanepidem czy Strażą Pożarną? Nie martw się, gdy nie wiesz od czego zacząć. Z naszą drużyną masz dużo większe szanse na wygraną we wszystkich tych sprawach. Zadziałasz wykorzystując siłę płynącą z doświadczeń, które zdobywaliśmy przez ostatnich dziesięć lat działalności na rynku przedszkoli publicznych, przedszkoli niepublicznych i szkół podstawowych.

Analiza planu

Po otrzymaniu od Ciebie wiadomości lub bezpośredniej rozmowie, zabieramy się do pracy. W pierwszej kolejności przeanalizujemy ogólny zarys Twojego pomysłu na przedszkole lub szkołę. W przypadku dużych inwestorów, przygotujemy biznesplan wraz z propozycją jego wykonania, na podstawie indywidualnych warunków lokalowych, społecznych, ekonomicznych oraz prawnych. Możemy uczestniczyć w każdym etapie zakładania i prowadzenia przedszkola i/lub szkoły podstawowej. Możesz powierzyć nam całość wykonania uzgodnionego projektu lub danej jego części, a także wyłącznie konsultacje.

2

3

Możliwości i wycena

Niekiedy niewielkie usprawnienia generują w niedługim czasie potężne zyski. Proponujemy pełną analizę Twojej sytuacji i biznesplanu, która w połączeniu z doświadczeniem naszego zespołu nie trwa długo, a może znacząco zmniejszyć koszty Twojej inwestycji. – Po dokładnej analizie Twojej sytuacji, otrzymasz indywidualny wykaz możliwości, które znaleźliśmy dla Twojego biznesu, wraz z konkretnymi, wynikającymi z tych możliwości korzyściami. Otrzymasz również wycenę naszych usług, na które możesz się zdecydować.

Wzór umowy

Następnie otrzymasz wzór umowy, która po wspólnym zaakceptowaniu i podpisaniu umożliwi nam natychmiastowe przystąpienie do realizacji Twojego projektu powstania i prowadzenia przedszkola lub szkoły.

4

Gdzie i jak działamy?

Przede wszystkim skutecznie!

Dwa z naszych przedszkoli otworzyliśmy tam, gdzie ze względów lokalowych, rzeczoznawcy oraz urzędnicy nie dawali na to żadnych szans. Przejęliśmy istniejące przedszkole, w którym dawny właściciel, mimo ogromnych wydatków na reklamę nie był w stanie zgromadzić kompletu podopiecznych. Na 80 istniejących miejsc w jego placówce, zapisał jedynie 23 dzieci! Rok później na wszystkie miejsca w przedszkolu (80) były już podpisane umowy z rodzicami, a kolejnych 30 rodziców oczekiwało na liście rezerwowej na swoje miejsce!
– Od ośmiu lat we wszystkich naszych placówkach, rokrocznie mamy zajętych 100% miejsc. To jednak wciąż za mało, by spełnić oczekiwania rynku. W każdym przedszkolu tworzymy listy rezerwowe chętnych, oczekujących na zwolnienie się miejsca.

Czy chcesz zasmakować z nami takiej skuteczności?

Na początku rozpoczęcia dużego projektu spotyka się Nasz zespół. Opracowujemy dla Ciebie plany oraz etapy postępowania, a także szacujemy ilość czasu potrzebną do realizacji wszystkich szczegółów przez każdego z naszych ekspertów. Poprzez Twojego opiekuna, informujemy Cię na bieżąco o kolejnych sukcesach na każdym etapie: robót budowlanych, szczegółowych odbiorów, odbiorów straży pożarnej, sanepidu, urzędu miasta itp. W przypadku mniejszych projektów oraz konsultacji, określamy, którzy eksperci z naszego zespołu będą bezpośrednio zajmować się Twoją inwestycją. Następnie od razu przystępujemy do realizacji zlecenia.